Slovenskí motoristi majú podľa najnovších dát k dispozícii viac ako tisíc verejne dostupných nabíjacích bodov.
Ako ďalej informovala Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA), naša krajina je však ešte stále iba v úvodnej fáze budovania siete a vzhľadom na očakávaný rast elektrifikácie cestnej dopravy potrebuje v rýchlosti výstavby pridať. Dôležitým impulzom bude podľa aliancie podpora nabíjacej infraštruktúry z plánu obnovy.
Dominantný pohon už do pár rokov
Aktuálne SEVA na Slovensku eviduje 1 020 nabíjacích bodov v celkovo 430 lokalitách. Ich počet medziročne stúpol o 37 %. Takmer tri štvrtiny zo všetkých nabíjacích bodov (739 kusov) sú bežné 22 kW body na striedavý prúd (AC) a takmer jednu štvrtinu (222 ks) tvoria rýchlonabíjacie body s výkonom 50 kW na jednosmerný prúd (DC). Zvyšok (59) sú ultrarýchle DC nabíjačky.
Slovensko bude mať nové nabíjacie stanice pre elektromobily, Sulíkovo ministerstvo schválilo desiatky žiadostí
„Nárast počtu nabíjacích bodov je kľúčová vec pre akceptáciu elektromobilov ako zelenej alternatívy v osobnej cestnej doprave. Dnešnou realitou vo všetkých významných automobilkách je prechod na výrobu elektromobilov, z ktorých sa do roku 2030 stane dominantný pohon. Presvedčiť ľudí, aby prešli na klimaticky šetrnú elektromobilitu, môžeme len vtedy, ak zabezpečíme, že sa budú môcť rýchlo a jednoducho nabíjať, nech sú kdekoľvek,“ uviedol riaditeľ SEVA Patrik Križanský.
Slovensko musí vo výstavbe pridať
Ako zároveň doplnil člen výkonného výboru SEVA a riaditeľ Škoda Auto Slovensko Jaroslav Hercog, hoci počet nabíjacích staníc rastie, Slovensko musí vo výstavbe výrazne pridať.
Slováci nemajú záujem o autá na CNG, dôvodom je slabá sieť plniacich staníc
„Aj keď sa budovanie infraštruktúry nabíjania postupne rozbieha a plán obnovy počíta s jej ďalším rozširovaním, stále nízka miera pokrytia Slovenska je jednou z najväčších prekážok pri rozhodovaní našich zákazníkov o plynulom prechode na tento alternatívny pohon,“ objasnil.
Slovenská asociácia pre elektromobilitu je platformou zastupujúcou väčšinu súkromného sektora v odvetví elektromobility na Slovensku.