Vykurovanie v bytovkách bude pohodlnejšie, veľkí teplári skracujú lehoty pri prerušení dodávok tepla

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Woman in warm sweater adjusting temperature on heating radiator
Woman adjusting temperature on heating radiator, Energy crisis concept in Europe, Rising costs in private households for gas bill due to inflation and war
Tento článok pre vás načítala AI.

Slovenské domácnosti žijúce najmä v bytovkách dostanú väčší komfort pri vykurovaní. Už nebudú musieť tak dlho čakať na obnovenie dodávok tepla a teplej vody.

Skrátená lehota

Štátna akciovka MH Teplárenský holding, ktorá združuje všetkých šesť najväčších slovenských teplární v Bratislave, Trnave, Žiline, Martine, vo Zvolene a v Košiciach, skracuje časové lehoty na odstránenie technickej poruchy pri prerušení dodávok tepla z 24 na 20 hodín a pri obmedzení dodávky tepla zo 48 na 40 hodín.

Ako uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa MH Teplárenský holding Andrea Devánová, skrátila sa tiež lehota na písomné oznámenie preverenia kvality dodávky tepla z 5 na 3 dni.

„Okrem tohto sa zvýšili kompenzačné platby za nedodržanie jednotlivých štandardov kvality približne o 40 až 50 %, zaviedla sa minimálna kompenzačná platba vo výške 5 eur a zrušila sa maximálna výška kompenzačnej platby, ktorá bola doteraz na úrovni variabilnej platby,“ dodala Devánová.

Pri preskúšaní meradla na žiadosť odberateľa pribudla povinnosť pre dodávateľa odoslať, spolu s výsledkom overenia meradla, aj doklad o overení určeného meradla Slovenským metrologickým ústavom alebo autorizovanou osobou.

Nový štandard kvality

Zároveň pribudol nový štandard kvality, a to 30-dňová lehota pre vyjadrenie sa k žiadosti o odpojenie od sústavy centrálneho zásobovania teplom.

Štandardy kvality dodávky tepla sa v tomto roku sprísnili. Vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví z novembra minulého roku, ktorou sa ustanovujú štandardy kvality dodávky tepla, priniesla viaceré zmeny platné od začiatku tohto roka.

Tie nielen zvyšujú nároky na kvalitu služby poskytovanej konečnému odberateľovi, ale tiež prinášajú zmeny v tzv. kompenzačných platbách, čo je kompenzácia pre odberateľov za nedodržanie stanovených opatrení pri poskytovaní služby v požadovanej kvalite.

„Čo sa týka dodržiavania štandardov kvality, v roku 2024 sme ich splnili na 98,72 %. Celková suma vyplatených kompenzačných platieb pre domácnosti bola takmer nulová, pričom vo všetkých prípadoch išlo o nedodržanie skončenia plánovaného obmedzenia alebo plánovaného prerušenia dodávky tepla. Je však prirodzené, že takéto situácie sa bežne stávajú. Je náročné vopred odhadnúť trvanie opravy, kým sa neurobia výkopy, nedostanete sa k potrubiam a nevidíte rozsah poruchy,“ vysvetlil výrobný riaditeľ MH Teplárenský holding Juraj Mydliar.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe: Andrea Devánová
Firmy a inštitúcie: MH Teplárenský holdingÚrad pre reguláciu sieťových odvetví