Edison Electric Institute vypracoval štúdiu, podľa ktorej širšie využívanie elektromobilov môže pomôcť zvrátiť negatívny trend v dopyte po elektrine. Dotknuté firmy by ich mali preto podporovať.
Ako sa môžu producenti elektriny dostať zo zamotaného kruhu klesajúceho dopytu po elektrine a stagnujúcich výnosov? Cez elektromobily. Tak aspoň radí Edison Electric Institute vo svojej novej štúdii. Lepšia prezentácia elektrických automobilov môže totiž energetickým koncernom pomôcť stimulovať dopyt po elektrine a tým pomôcť zvrátiť negatívne trendy v odvetví.
Štvorité víťazstvo
Bez stratégie rozširovania elektromobilov budú totiž producenti elektriny naďalej čeliť nízkemu rastu a stagnujúcim príjmom. Elektromobily môžu byť pritom podľa inštitútu pre energetické firmy „štvoritým víťazstvom“. Zvýšia totiž dopyt po elektrine, poskytnú nové cesty na komunikáciu so zákazníkom, podporia environmentálne ciele a záväzky a napokon pomôžu zredukovať prevádzkové náklady samotných výrobcov energie, ak elektrifikujú svoju vlastnú flotilu.
Pokusy jednotlivcov nestačia
Niektoré spoločnosti už prišli s programami na rozvoj nabíjacích staníc, vytvorili pilotné programy na testovanie integrácie nových technológií a podporili štúdie ako môže šírenie elektromobilov vplývať na distribučný systém. Podľa inštitútu však chýba strategické celosektorové úsilie podpory elektrifikácie dopravy ako cesty k zvýšeniu dopytu.
Informoval o tom portál greentechmedia.com na tejto stránke.