Ak si Slováci plánujú letnú dovolenku v predstihu, mali by myslieť aj na možnosť jej zrušenia. Podľa údajov poisťovne Union až 35 % poistných udalostí tvoria storno poplatky za pobyty či letenky. Dôvody zrušenia bývajú rôzne – od akútnych respiračných ochorení, cez úrazy až po úmrtia v rodine.
„Môžete tak urobiť síce aj neskôr, v tom prípade však musíte rátať s 15-dňovou ochrannou lehotou. Počas nej je možné storno poplatok nárokovať iba z dôvodov ako je úraz, hospitalizácia vás, alebo vám blízkej osoby, živelná udalosť v mieste bydliska, alebo z najzávažnejšieho dôvodu, akým je úmrtie,“ upozorňuje hovorkyňa poisťovne Union Beáta Dupaľová Ksenzsighová. Optimálne je preto podľa nej poistenie storna uzatvoriť do dvoch pracovných dní od kúpy alebo záväznej objednávky služby cestovného ruchu.
Rýchle uzatvorenie poistenia prináša pokoj a istotu
V prípade, že si klient poistenie uzatvorí ihneď po objednávke, má istotu, že jeho financie budú chránené aj pri neočakávaných okolnostiach. Poistenie storna je možné nastaviť tak, aby pokrývalo celú výšku stornopoplatku, a to bez spoluúčasti. Union zároveň ponúka produkt Storno Extra, ktorý zahŕňa aj dôvody ako nariadená karanténa, podozrenie na nákazu, nesplnenie podmienok vycestovania, podanie žiadosti o rozvod, zrušenie svadby alebo zamietnutie víz.
Poisťovňa MetLife pôsobí na Slovensku už 30 rokov, klientom vyplatila vyše 240 miliónov eur
Poisťovňa každoročne vypláca klientom desiatky tisíc eur za storno, no upozorňuje, že existujú aj výluky. „Okrem požívania návykových látok v čase úrazu sú tu aj ďalšie situácie, ktoré môžu viesť k zamietnutiu poistného plnenia. Klient by sa mal preto dôkladne oboznámiť s poistnými podmienkami, ktoré sú dostupné na našej webstránke alebo na kontaktných miestach poisťovne,“ dopĺňa hovorkyňa.
Pri uplatňovaní poistky treba splniť dôležité podmienky
Aby poisťovňa mohla žiadosť o náhradu uznať, je potrebné splniť niekoľko podmienok. V prvom rade je nutné stornovať službu u poskytovateľa bezodkladne, najneskôr do dvoch dní od vzniku udalosti. Následne je potrebné poisťovňu informovať do piatich dní od storna.
Klient musí zároveň predložiť všetky potrebné doklady – potvrdenie o objednávke a úhrade služby, ako aj doklad o stornovaní vrátane vyčíslenia stornopoplatku. V prípade, že dôvodom storna sú zdravotné ťažkosti, je nevyhnutné priložiť lekársku správu alebo potvrdenie o hospitalizácii. Pokiaľ dôjde k úmrtiu v rodine, poisťovňa bude požadovať doklad o úmrtí s uvedením jeho príčiny.
Slováci podceňujú poistenie zodpovednosti, to však môže pokryť škody dosahujúce až desaťtisíce eur
Ako upozorňuje Dupaľová Ksenzsighová, nie každá žiadosť je automaticky schválená. „V minulej sezóne sme mali prípad, kedy jeden zo súrodencov, ktorí mali cestovať s rodičmi do Turecka, spadol na bicykli. Bohužiaľ, tak nešťastne, že si zlomil nohu. Z lekárskych správ sme sa však dozvedeli, že mladík bol v čase tejto nehody pod vplyvom alkoholu. Keďže jeho zranenie vyústilo do niekoľkotýždňového liečenia, rodina nakoniec zrušila svoj pobyt, avšak kvôli tomu alkoholu sme im odškodné nemohli vyplatiť,“ uzavrela.