Fitbit Pay a Garmin Pay začne na Slovensku ponúkať ďalšia banka

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Karty terminál
Ilustračné foto, pixabay.com

Po mobilnej 365 banke začne začiatkom júna poskytovať bezkontaktné platenie hodinkami cez Fitbit Pay a Garmin Pay aj Poštová banka.

Onedlho aj Poštová banka sa pripojí k službe bezkontaktného platenia hodinkami prostredníctvom Fitbit Pay a Garmin Pay. Ako prvá banka na Slovensku spustila tieto služby koncom apríla 365 banka.

Už vtedy väčšina konkurenčných oslovených bánk agentúrou SITA uviedla, že buď majú záujem o poskytovanie uvedených služieb, alebo sa možnosťou intenzívne zaoberajú. Dalo sa teda predpokladať, že skôr či neskôr s touto možnosťou platenia prídu aj ďalšie banky. Poštová banka tak urobí 4. júna.

Budúcnosť platenia

Platba hodinkami je podľa vyjadrení Poštovej banky jednoduchšia ako platba mobilným telefónom. Vašu kartu máte jednoducho na ruke. Dve tretiny platieb klientov Poštovej banky, ktoré vykonajú platobnou kartou, sú bezkontaktné. Spustenie Garmin pay a Fitbit Pay im umožní pri nákupoch využívať najmodernejšie technológie.

„Som presvedčený, že so zvyšujúcim sa zastúpením inteligentných hodiniek, trend nárastu takýchto platieb ešte porastie. Budúcnosť bankovníctva už nie je len o smartfóne,“ vysvetlil dôvody zavedenia služby Fitbit Pay a Garmin Pay generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.

Zákazníci reagujú na trendy

V posledných rokoch nielen v bankovníctve, ale aj v technológiách, je vidieť nové trendy. Bankovníctvo je podľa Mastercardu úplne iné než napríklad pred piatimi rokmi, čo sa týka platieb. Jasným trendom spred desiatich rokov je bezkontaktné platenie. Kartová spoločnosť ani netrvá na tom, aby každý mal v peňaženke plastovú platobnú kartu.

Je záujmom aj spoločnosti Mastercard, aby bola karta v mobilnom telefóne, v náramku alebo v hodinkách. Dôvodom je to, že zákazníci reagujú na nové trendy a chcú používať nové technológie.

Počet platieb rastie

Podľa bankovej asociácie počet platieb uskutočnených platobnými kartami na Slovensku neustále rastie, pričom bezkontaktnú možnosť platby ponúka až 82 % z nich. Vo veľkom ju využívajú aj klienti Poštovej banky, pričom 64 % ich platieb je bezkontaktných.

Klientov podľa vyjadrení Poštovej banky určite zaujme aj nový spôsob úhrady platieb smart hodinkami. „Digitálne technológie výrazne ovplyvňujú náš život, ktorého súčasťou sú aj platby,“ skonštatovala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Ako to funguje?

Pre platbu hodinkami je dôležité zvoliť si typ, ktorý túto funkcionalitu podporuje. V oboch prípadoch je dôležité najskôr si stiahnuť aplikáciu do smartfónu, následne spárovať príslušné zariadenie, zadať štvormiestny kód a vyplniť údaje z platobnej karty. Služba je zadarmo a údaje z jednej karty je možné využiť v troch rôznych zariadeniach. Platba v obchodoch je rýchla, keďže na hodinkách stačí stlačiť voľbu platby a priložiť ich do jednej minúty k terminálu.

Dôležité je mať hodinky na ruke, pretože potrebujú snímať frekvenciu tepu. V opačnom prípade by ste museli zadávať štvormiestny PIN, ktorý sa používa na autorizáciu platieb po 24 hodinách alebo v prípade, že ich zložíte z ruky. Týmto jednoduchým spôsobom môžete zaplatiť 10 nákupov, ktorých limit je rovnaký ako na platobnej karte. V prípade ďalších platieb treba hodinky synchronizovať s aplikáciou v telefóne.

Pri platení prichádza k tzv. tokenizácii. Čo zjednodušene znamená, že hodinkami neprechádzajú skutočné údaje z karty, ale systém vytvára jedinečné číslo. Navyše platby sú zabezpečené aj kódom, ktorý slúži na autorizáciu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie 365 bankPoštová banka