V súčasnosti množstvo spoločností presúva svoje aktivity na internet a kamenných pobočiek sa postupne zbavujú. Na druhej strane sa však ukazuje, že aj napriek čoraz väčšiemu rozmachu online služieb, klasické prevádzky majú stále svoje opodstatnenie.
Je tu stále množstvo takých, ktorí si vyžadujú kamenné prevádzky. Až 43 percent opýtaných v prieskume uvádza existenciu pobočky finančnej inštitúcie ako jeden z pilierov jej dôveryhodnosti. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre Home Credit v septembri minulého roka uskutočnila agentúra Perfect Crowd na vzorke 800 respondentov.
Bezhotovostné platby využíva viac ako štyri pätiny populácie. 365.bank prináša nový spôsob zhodnocovania financií na základe zaokrúhľovania platieb kartou
Ako uviedol Milan Cáder zo spoločnosti Home Credit, nejde ani tak o možnosť vybaviť si pôžičku na pobočke, keďže pre väčšinu je už preferované online riešenie. Skôr je to o možnosti ísť si niekam po radu, keď sa náhodou niečo nepodarí alebo sa vyskytnú nejaké komplikácie.
„Z odpovedí respondentov je zrejmé, že v reálnom živote by na pobočku išli len zriedka, ale je pre nich psychicky dôležité vedieť, že majú kam ísť,“ hovorí Cáder.