Národná banka Slovenska (NBS) opakovane zaznamenáva nekalé konanie niektorých subjektov. Objavujú sa podvodníci a tvrdia, že sú zamestnanci alebo organizačné útvary centrálnej banky a rôznymi zámienkami ovplyvňujú spotrebiteľov. Deje sa tak napríklad telefonicky, pričom číslo, z ktorého telefonujú vyvoláva dojem, že ide o ústredňu banky.
Budúcnosť bankového sektora spočíva podľa bánk v digitalizácii a udržateľných riešeniach
Objavuje sa však aj kontaktovanie cez sociálne siete, emailom, či správami prostredníctvom rôznych aplikácií. Praktiky subjektov sú rôznorodé, v súčasnosti ide o prípady kontaktovania klientov s informáciou, že nesplácajú úver, a preto im budú zablokované peniaze na ich bežnom účte. Môže však ísť aj vyhrážky o údajnom zablokovaní účtu, ak spotrebiteľ nezaplatí pokutu ako výsledok fiktívnej kontroly, či o výhodnú ponuku úveru.
Národná banka varuje pred podvodmi
„Ak sa stretnete s ponukou, reklamou alebo stránkou, ktorá vám ponúka rôzne výhodné služby či úver, buďte obozretní. Odporúčame vám v prvom rade zistiť, o akú spoločnosť ide a prípadne si o spoločnosti vyhľadajte informácie na internete,“ upozorňuje NBS. Na tento účel môže spotrebiteľ využiť aj internetovú stránku subjekty.nbs.sk a overiť si, či daný subjekt dohliada Národná banka Slovenska alebo iný zahraničný dohliadací orgán a či môže podnikať v danej oblasti na Slovensku.
Platy na Slovensku nestíhajú inflácii, ale pokles reálnej mzdy sa podľa analytikov spomaľuje
Národná banka Slovenska podľa jej vyjadrení nikdy nekontaktuje ľudí so splácaním úverov, s ponukami pôžičiek alebo iných služieb. „Vzhľadom na to, že aktuálne sú veľmi rozšírené podobné aktivity, upozorňujeme na obozretnosť a neodporúčame ďalšiu komunikáciu s osobami vydávajúcimi sa za zástupcov Národnej banky Slovenska,“ dodáva banka.