Slovenky investujú pravidelne a najčastejšie do podielových fondov, stále však zaostávajú za mužskou populáciou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Investovanie, obchodovanie, peniaze, podnikanie
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Štyridsaťdeväť percent žien sa na Slovensku zaujíma o investovanie. V porovnaní s mužskou časťou populácie je to o 13 bodov menej.

    Celých 92 percent Sloveniek investuje pravidelne a inklinujú k menej rizikovým investíciám, predovšetkým do podielových fondov, do ktorých investuje 44 percent žien.

    Investujú okolo dvoch tisíc ročne

    Vyplýva to z prieskumu investičnej spoločnosti Amundi uskutočneného v spolupráci s výskumnou agentúrou Stem/Mark v októbri tohto roka.

    Ako ďalej uviedla portfólio manažérka Amundi Markéta Jelínková, 74 percent slovenských žien najčastejšie investuje do 2 000 eur ročne, čo je v priemere viac ako 166 eur každý mesiac.

    Napriek tomu ženy preinvestujú v priemere o 400 eur ročne menej ako muži. Ženy najčastejšie zverujú svoje investície bankovým odborníkom, prípadne investičným spoločnostiam.

    Bankové a nebankové aplikácie

    Oproti mužom avšak k investovaniu menej používajú bankové alebo nebankové aplikácie. Pri výbere konkrétneho typu investície je pre ženy najdôležitejším kritériom úroveň rizika, nasleduje likvidita, výška poplatkov a rizikovosť.

    Ako vysvetľuje Jelínková, ženy si najčastejšie vyberajú konzervatívnejšie investície s nižším rizikom a menšou volatilitou, čo súvisí s ich príjmom a úsporami, ktoré sú vo všeobecnosti nižšie.

    Prieskum ukázal, že úspory žien sú o 3 400 eur nižšie ako úspory mužov, pričom takmer polovica žien dokáže mesačne ušetriť maximálne 200 eur a 35 % dokonca nemá žiadne úspory.

    Rezerva a istota prístupu k hotovosti

    „Ženy preto uprednostňujú bezpečnejšie a likvidné aktíva, aby mali rezervu a istotu rýchleho prístupu k hotovosti v prípade potreby,“ hovorí Jelínková.

    Zďaleka najsilnejšou motiváciou žien k investovaniu je v súčasnosti ochrana peňazí pred infláciou, nasleduje zabezpečenie sa na starobu a snaha o najväčšie zhodnotenie. U mužov sú motivácie podobné.

    Aktuálne stále vysoká inflácia ovplyvnila investičné správanie u takmer polovice žien. Tie skoro o tretinu častejšie ako muži znížili svoje investície pre infláciu, zatiaľ čo 12 % žien začalo investovať viac a pre 8 % bola vyššia inflácia dôvodom, prečo vôbec začať investovať.

    Ďalšie k téme

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
    Firmy a inštitúcie: AmundiStem/Mark