Znížená 10-percentná DPH by sa mala vzťahovať aj na reklamné tlačoviny, navrhujú liberáli

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Sulík, noviny
Foto: archívne, SITA - koláž SITA, Getty Images

Od začiatku budúceho roka by sa mala 10-percentná sadzba dane z pridanej hodnoty (DPH) vzťahovať na všetky tlačené knihy, brožúry, letáky, noviny, časopisy a periodiká bez ohľadu na percentuálne zastúpenie zverejnenej reklamy.

Vyplýva to z návrhu novely zákona o DPH, ktorý do parlamentu predložila trojica poslancov za stranu Sloboda a Solidarita (SASKA). V súčasnosti sa 10-percentná sadzba DPH neuplatňuje na tlačoviny, v ktorých reklama a inzercia tvoria viac ako polovicu obsahu.

Návrhom chcú úpadok spomaliť

V období internetu význam tlačených materiálov akéhokoľvek druhu upadá a je možné, že v dohľadnom čase sa stanú úplne marginálnymi alebo zaniknú. Predložený návrh prinesie ich cenové zatraktívnenie a tým celý tento proces aspoň trochu spomalí,“ tvrdia liberáli.

Týmto krokom sa podľa nich tiež zjednoduší podnikateľské prostredie, keďže v súčasnosti začleňovanie tlačovín do príslušných kategórií podľa percentuálneho zastúpenia reklamy viaže na seba určitý rozsah práce.

Vplyvy na rozpočet pri reklamných novinách

Okrem toho v prípade tlačovín s obsahom reklamy nad 50 percent už ide o viac-menej iba o reklamné noviny, ktoré sú spravidla zadarmo, vplyvy na rozpočet budú teda iba minimálne,“ uviedli poslanci za SASKU.

Upozornili na to, že v Európskej únii jedenásť krajín, ktoré majú zníženú sadzbu DPH na tlačené knihy, brožúry, letáky a podobné tlačoviny, nepodmieňuje zníženú sadzbu DPH obsahom reklamy, ako napríklad Maďarsko a Rakúsko.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie EU Európska úniaSaS Sloboda a Solidarita