Rezort školstva zaslal školám odporúčania o tom, ako môžu učitelia komunikovať so žiakmi o aktuálnej situácii. Informuje o tom odbor komunikácie a marketingu ministerstva.
„Každý z nás môže urobiť kus práce, aby sa napätie deeskalovalo pre zlepšenie súčasnej spoločenskej situácie. Pre mňa ako ministra školstva to znamená ešte intenzívnejšie sa sústrediť na problematiku duševného zdravia detí, mládeže aj učiteľov,“ uviedol minister Tomáš Drucker.
Žiakov treba len počúvať
Krízovú situáciu, ktorá aktuálne rezonuje spoločnosťou, odporúčajú so žiakmi neotvárať proaktívne.
„Napriek závažnosti situácie je detský a mládežnícky svet iný, ako svet dospelých. Je dôležité na deti a mladých neprenášať naše emócie a úzkosť,“ zdôraznil rezort školstva s tým, že ak tému otvoria žiaci, je potrebné odsúdiť násilie a vypočuť si ich.
Fica postrelili v Handlovej a je v kritickom stave, útok bol politicky motivovaný a páchateľa zadržali (minúta po minúte/video)
„Žiakov pri zdieľaní len počúvajte. Ak otvoria aktuálne témy, opýtajte sa ich na to, ako sa cítia,“ dodáva ministerstvo.
Ranné kruhy
Ako dodáva, danú tému nie je potrebné so žiakmi diskutovať, len ich prežívanie. „Pre prípad kritických situácií je ideálne, ak realizujete ranné kruhy. Tie vytvárajú v triede priestor zdieľať svoje pocity a myšlienky a učiteľky a učitelia tak vedia, ako reagovať a aká bude v triede klíma,“ poznamenal rezort školstva s tým, že na zdieľanie prežívania žiakov je tiež možné využiť triednickú alebo inú hodinu, podľa možností školy.
Pracovná skupina ministerstva vnútra na ochranu mäkkých cieľov intenzívne pracuje na odporúčaniach pre bezpečnosť škôl
„V prípade, že sa vo vašej triede nachádzajú žiaci, ktorí prežívajú veľmi intenzívne emócie z aktuálnej situácie, alebo v prípade identifikácie možných výrazných konfliktov vo vzťahu k téme v rámci triedy, kontaktujte podporný tím alebo centrum poradenstva a prevencie,“ odporúča ministerstvo.
Bombové hrozby na školách môžu traumatizovať najmä deti v predškolskom veku, podľa neuropsychológa je kľúčový rozhovor
Ako dodáva, ak sa v triede otvorí diskusia, treba odporučiť žiakom, aby sa nedali strhnúť záplavou informácií na sociálnych sieťach, informácie si overovali a nezdieľali neoverené správy.