Štátna služba bude mať svoj informačný systém, obsahuje aj register nadbytočných štátnych zamestnancov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Dokumenty, počítač
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Úrad vlády SR pracuje na návrhu nového zákona o centrálnom informačnom systéme štátnej služby. Nový zákon upraví zriadenie, spustenie, správu a prevádzku komplexného riešenia centrálneho informačného systému štátnej služby.

Nová legislatívna úprava zohľadní poznatky získané v súvislosti s doterajšou pilotnou prevádzkou časti centrálneho informačného systému. Ide o register výberových konaní, register úspešných absolventov či register nadbytočných štátnych zamestnancov. Takisto sa v novom zákone zohľadní postupné ukončenie pilotnej prevádzky predmetných registrov, ktoré nahradí komplexné riešenie centrálneho informačného systému.

Aktuálna právna úprava centrálneho informačného systému vychádza z predpokladu postupného zriaďovania jeho jednotlivých častí. Pôvodne bola zriadená a uvedená do tzv. pilotnej prevádzky časť centrálneho informačného systému s tým, že sa daná časť systému neskôr nahradí vybudovaným komplexným riešením centrálneho informačného systému. V tomto režime sa centrálny informačný systém prevádzkuje aj v súčasnosti.

„Komplexné riešenie systému sa dobudovalo a je potrebné ustanoviť jeho nastavenie a využívanie v právnej úprave s tým, že sa zohľadnia aj praktické skúsenosti Úradu vlády SR s pilotnou prevádzkou časti centrálneho informačného systému,“ uvádza sa v návrhu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ÚV Úrad vlády SR