Minister dopravy o tom informoval počas pondelkovej návštevy Kežmarku pri príležitosti spustenia projektu rekonštrukcie tamojšej historickej budovy železničnej stanice.
„Tieto zlyhania ohrozili splnenie základného cieľa programu a mohli spôsobiť, že Slovensko nesplní svoj záväzok voči plánu obnovy,“ uviedol tlačový odbor ministerstva financií.
Expert a poslanec NR SR Štefan Kišš (PS) označil plánované obmedzenie hodnoty za peniaze pri rozhodovaní o investičných projektoch za zlú správu pre daňovníkov.
Investícia má byť financovaná z Plánu obnovy a odolnosti SR mimo hlavných míľnikov s dokončením do roku 2026, projekt by mal byť v plnej prevádzke od roku 2027.
Likvidácia elektrárne A1 pritom prebieha stále. Náklady hradia všetci spotrebitelia elektriny v konečných cenách elektriny vo forme odvodu do Národného jadrového fondu.
Pokračujúce prehlbovanie jej strát zapríčinilo, že k 31. marcu štátna poisťovňa už vykazovala záporné vlastné imanie v hodnote 8,8 milióna eur.
Dozorná rada VšZP vypracovala podklady a navrhla kroky pre zavedenie ozdravných opatrení na základe pokynu ministra zdravotníctva SR Michala Palkoviča.