Autodopravcovia pripomenuli verejný sľub ministra dopravy Andreja Doležala, že štát od roku 2023 ukončí spoluprácu so súkromnou spoločnosťou podľa nevýhodnej zmluvy.
Základnou zmenou má byť, že štúdiu uskutočniteľnosti pre výstavbu diaľničných úsekov už nebude potrebné aktualizovať po každej časti prípravy ako v súčasnosti.
Slovenská správa ciest plánuje v roku 2023 preinvestovať vyše 150 miliónov eur do výstavby a rekonštrukcií ciest, podstatnú časť budú tvoriť financie zo zdrojov Európskej únie.
Autobusový dopravca už diskutuje s objednávateľmi verejnej dopravy, aby bolo možné využiť európske zdroje podpory pre rozvoj čistej verejnej dopravy bez emisií.
Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy môžu po vystavaní diaľnice prísť nové podniky na Dolný a Horný Zemplín pre automobilku Volvo či spoločnosť Bosch.
Európska komisia vzhľadom na vývoj v železničnej doprave odporučila členským štátom zvážiť ukončenie starých dohôd s inými členskými štátmi, ktoré už nemusia byť potrebné, a neuzatvárali nové alebo revidované dohody.
Náklady na údržbu diaľnic a rýchlostných ciest sa výrazne zvýšili. Od roku 2011, kedy ceny diaľničných známok naposledy vzrástli, pribudlo tristo kilometrov nových úsekov.
Naďalej budú zavedené trvalé obmedzenia traťovej rýchlosti pre zlý celkový technický stav tratí, na odstránenie týchto obmedzení sú potrebné rozsiahle investície.