V roku 2021 zaplatili mliekarne za nákup surového kravského mlieka viac ako 269 mil. eur, minulý rok to bolo už 358 mil. eur. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) apeluje na kupovanie slovenských výrobkov.
Do roku 2023 sektor vstupuje s istotou, že vzhľadom na výrazné zvýšenie príplatkov za prácu v noci, víkendy a sviatky, ceny všetkých výrobkov budúci rok vzrastú.
Za dlhoročný prístup pri vytváraní inkluzívneho pracovného prostredia pre ľudí so sociálnym znevýhodnením získala spoločnosť Tesco na Slovensku cenu Roma Spirit za rok 2022 v kategórii Spoločnosť a zamestnávateľ.
Lapšanský sa v potravinárstve pohybuje už viac ako 20 rokov. Pôsobil na rôznych manažérskych pozíciách potravinárskych podnikov a bol aj generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
Všímate si pri nákupe výrobkov krajinu pôvodu, alebo sa zameriavate len na cenu? Správny výber potravín je pritom dôležitý najmä pre naše zdravie, ekonomiku a životné prostredie. Ako však rozoznať kvalitu zo Slovenska?