Umelú inteligenciu využívajú aj slovenskí energetici, spoločnosť ZDS vďaka nej rozšírila nonstop poradenstvo pre odberateľov elektriny

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Chatbot
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com.
Tento článok pre vás načítala AI.

Umelá inteligencia sa pomaly, ale isto presadzuje do každého odvetvia. Výhody umelej inteligencie už objavili aj slovenskí energetici. Spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) rozšírila vďaka umelej inteligencie nonstop poradenstvo pre odberateľov elektriny.

Webovú aplikáciu chatbot Edo využívajú obyvatelia západného Slovenska čoraz častejšie. Od februára ich dokáže informovať aj o stave vybavovania podanej žiadosti o pripojenie odberného miesta.

Chatbot Edo pomôže pri výpadku elektriny

„Od svojho spustenia v roku 2021 je tu chatbot Edo pre zákazníkov spoločnosti Západoslovenská distribučná v prípade, ak u nich vypadla elektrina. Dokáže zistiť a napísať, čo sa na danom odbernom mieste práve deje, či ide o poruchu, plánovanú odstávku, prípadne odpojenie z dôvodu porušenia zmluvných vzťahov,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa ZSD Michaela Dobošová.

Webová aplikácia chatbot Edo zároveň vie odberateľov nasmerovať na konkrétny postup a žiadosť v prípade, ak si chcú pripojiť nové odberné miesto do distribučnej sústavy, potrebujú vyjadrenie distribučnej spoločnosti pre vydanie stavebného povolenia, alebo ak majú záujem o pripojenie zariadenia na výrobu elektriny do distribučnej sústavy.

Spoločnosť rozširuje témy Edovej pomoci

„K týmto štyrom témam pribudla 1. februára ďalšia. Chatbot dokáže zákazníkov procesom pripojenia už aj sprevádzať. Čiže na základe čísla podanej žiadosti alebo čísla Zmluvy o pripojení spotreby napíše používateľovi informáciu o kroku, ktorý bol v rámci riešenia jeho žiadosti zrealizovaný naposledy, a ktorý má byť zo strany zákazníka alebo ZSD vykonaný ako nasledujúci. Tieto informácie dokáže poskytnúť aj v prípade podanej Žiadosti o vyjadrenie k projektovej dokumentácii,“ dodala Dobošová.

Výber tém, respektíve funkcionalít, ktoré sú postupne pridávané do spomínanej aplikácie, je podľa Dobošovej priamo úmerný záujmu zo strany zákazníkov. Zatiaľ najviac využívaná je funkcionalita „výpadok elektrickej energie“. V prípade horšieho počasia, s ktorým súvisí väčší počet porúch, je počet hlásení vyšší.

„S postupným rozširovaním tém, s ktorými dokáže chatbot Edo poradiť, počíta ZSD aj v nasledujúcich mesiacoch,“ uzavrel Dobošová.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Michaela Dobošová
Firmy a inštitúcie ZSD Západoslovenská distribučná